Rabu, 7 Januari 2015

Alfalfa vs G6PD??

Alfalfa tak sesuai diambil oleh si ibu sekiranya bayi yang dilahirkan, didapati mengalami kekurangan enzim G6PD?? 

Secara umumnya, memang tidak digalakkan si ibu mengambil alfalfa dan Vita-lea kerana mengandungi kandungan alfalfa yang dikhuatiri akan memudaratkan si comel anda.  Untuk permulaan, si ibu boleh menghentikan pengambilan kedua jenis supplement tersebut. 


Selepas sebulan atau 2 bulan, si ibu boleh cuba ambil alfalfa dalam dos yang sedikit dahulu.  Kesan ke atas bayi mungkin akan berbeza, sebab itu cuba ambil dalam dos yang sedikit.  Sekiranya terdapat sebarang alahan atau reaksi yang berbeza oleh si comel anda, lebih baik berhenti terus pengambilan supplement tersebut. Sudah pasti kita tidak mahu perkara yang lebih buruk berlaku pada si comel kan..

Dibawah, ada petikan kajian yang dikongsi oleh 'ahli keluarga MSE' berkenaan isu ini.  Kami selalu berbincang mengenai produk Shaklee, hampir setiap malam ada kelas melalui 'Whatsapp' sahaja, dalam sejam sahaja kelas berlangsung. Sambil-sambil itu, boleh la layan anak-anak yang suka mengacau mamanya dalam kelas.. hehehehhee... Tapi sekiranya dapat izin suami, bolehla fokus pada kelas.  :)




0 ulasan:

Catat Ulasan