Sabtu, 31 Januari 2015

Outstation di Kota Kinabalu, Sabah

Bekalan semasa outstation di Kota Kinabalu, Sabah:
A - Ostematrix
B - Phytocol
C - Alfalfa

Kenapa tiga benda ni wajib bawa masa outstation?? Haaa... Ostematrix untuk mengurangkan rasa lenguh-lenguh badan selepas berkejar ke lapangan terbang tadi.. Lagipun, bila outstation macam lebih banyak berjalan kaki kan.. Nak cari kedai makan la, nak shopping barang-barang la, nak angkat beg berat dengan beg laptop di bahu la.. Semua tu, boleh menyebabkan otot rasa 'berat' bila bangun pagi-pagi.

Untuk mereka yang selalu eksesais, tak de masalah macam tu kut.. Tapi untuk aku, ostematrix memang penyelamat keadaan, terutama bila banyak berjalan 😃

Kenapa perlu phytocol dan alfalfa pula?? Well,  bila berada di Kota Kinabalu, opkos la nak makan seafood kan.. Orang cakap, seafood sini murah.. Sotong, udang, ketam, ikan, siput tarik, macam-macam ada... Semua tu, kolestrol tinggi dan kekadang boleh buatkan badan jadi gatal-gatal (alergi). Masakan lak, banyak yang bergoreng..

Phytocol kalau makan 2 biji dalam setengah jam sebelum 'heavy meal', in sya Allah boleh menghalang kolestrol diserap oleh badan.. Pagi esoknya, mudah la nak 'membuang'.. Badan pun rasa ringan je..

Alfalfa lak, untuk detoks.. Ianya bersifat alkali, jadi boleh meneutralkan badan yang banyak asid. Juga untuk melawaskan perut.

'Dah kalau semua untuk 'membuang', tak selalu keluar masuk tandas ke??'

Hehehheheheh... Setakat ni berdasarkan pengalaman, rasa nak 'membuang' tu diawal pagi jek.. Jadi kalau bangun awal, tak ada masalah la kut.. Lagipun, sekali tu je masuk tandas, bukannya jadi 'cerry-berry' pun. Badan pun rasa ringan je.. Best, sangat best..

Nak tahu supplement mana yang sesuai untuk anda?? Meh kita wasap di nombor saya 013-2044074, fokus pada apa yang anda kehendaki 😃

0 ulasan:

Catat Ulasan