Sabtu, 7 Disember 2013

CoQHealth

Sakit jantung merupakan pembunuh nombor 1 dikalangan rakyat Malaysia dengan kadar 37%. Diet yang seimbang, bersenam dan berhenti merokok boleh menyumbang kesihatan jantung yang berterusan.  Salah satu nutrisi yang amat penting untuk kesihatan jantung adalah coenzyme Q10 (CoQ10).

CoQ10 merupakan nutrisi yang menyerap lemak yang boleh ditemui dalam setiap sel di dalam tubuh badan manusia. Ia membekalkan tenaga dalam mitochondria, bermakna membantu membekalkan tenaga kepada seluruh badan. Antara kelebihan CoQ10 :

- Jantung yang sihat dan kuat.
CoQ10 membantu meningkatkan penghasilan tenaga kepada otot jantung, terutama sekali kekuatan semasa jantung mengepam. Kajian menunjukkan bahawa CoQ10 boleh meningkatkan peredaran darah, mengurangkan kekerapan 'angina episodes ' dan mengurangkan 'heart palpitation'.

- Tekanan darah dan kolestrol yang lebih stabil.
Banyak kajian menunjukkan CoQ10 mempunyai potensi untuk mengurangkan tekanan darah secara semulajadi, tanpa sebarang kesan sampingan. CoQ10 bertindak sebagai antioksida yang kuat, menghalang berlakunya LDL kolestrol yang jahat teroksida,  bermakna mengurangkan LDL menggumpal dan melekat pada salur darah.

- Penjana tenaga
CoQ10 boleh meningkatkan tenaga, stamina dan mengurangkan simptom pitam.  Kajian menunjukkan pengambilan nutrisi CoQ10 secara berterusan dapat mengurangkan 90% simptom pitam.

- Otak bertenaga
CoQ10 memberi tenaga kepada sel-sel otak, membantu meningkatkan kepekaan otak, ingatan dan 'cognitive abilities'.  Kajian menunjukkan nutrisi CoQ10 boleh mengurangkan simpton migrane, sakit kepala dan pening kepala.

- Kelihatan lebih muda.
CoQ10 meningkatkan peredaran darah, untuk membekalkan oksigen dan nutrisi yang mencukupi kepada tisu kulit, untuk membaikpulih dan menghasilkan playpen secara semulajadi.   Ini membantu kulit menjadi lebih tegang, padat dan berkilauan.

- Meningkatkan kesuburan.
CoQ10 mengurangkan tekanan,  dimana terbukti dapat menghasilkan persekitaran yang lebih sesuai untuk menghasilkan sperma yang berkualiti, kuat dan sihat. Ia juga dapat meningkatkan kualiti ovum bagi wanita.


Walaupun badan kita dapat menghasilkan CoQ10 secara semulajadi,  namun produksinya semakin berkurangan apabila kita meningkat usia. Tambahan pula, amat sukar untuk menghasilkan CoQ10 yang mencukupi dalam diet seharian kita.  Dalam memastikan kita mendapat coenzyme CoQ10 yang mencukupi,  supplement CoQ10 ini amat diperlukan untuk memastikan kesihatan badan secara berterusan.

Antara info yamg menarik mengenai CoQHealth ini adalah :
1.  CoQHealth Plus mengandungi 28mg CoQ10 daripada bahan semulajadi,  ditambah vitamin E dan ekstrak teh hijau yang membantu menghasilkan tenaga kepada jantung anda.
2.   CoQHealth terkandung dalam kapsul minyak soya yang mudah larut, untuk memastikan penyerapan yang maksimum di dalam badan.
3. Dihasilkan daripada bahan yang semulajadi,  tanpa bahan pengawet dan bahan kimia.

Kelebihannya :
- Membantu penghasilan tenaga kepada jantung anda.
- Membantu pembuluh darah yang sihat.
- Meningkatkan peredaran darah.


0 ulasan:

Catat Ulasan