Jumaat, 5 Julai 2013

Berpantang dengan Shaklee

Sejak berkenalan dengan Shaklee pada September 2012, terus jatuh hati dengan semua produknya..  Asalnya, hanya sering membaca post mengenai kebaikan produk shaklee dan kesan daripada kekurangan nutrisi ketika mengandung oleh Master Nadiah Suhaidi.  Sejak dari itu, post beliau sering menghantui aku.

Semasa anak sulung, aku menggunakan produk homeopathi Sxxxxxxx dari awal kehamilan hinggalah semasa berpantang. anak kedua pula, semasa mengandung hanya menggunakan ubat yang diberi oleh doktor (yang seringkali aku 'skip' makan) dan habiskan produk Sxxxxxxx yang masih belum habis sebelum itu.  Untuk anak ketiga inilah, baru aku guna produk Shaklee dari awal kehamilan, berpantang dan amalan untuk seisi keluarga ku..

Dipendekkan cerita, aku memang puas hati dengan produk Shaklee, terutama sekali semasa dalam pantang.  Badan rasa bertenaga, cergas dan berat cepat turun.. bayangkan, aku boleh naik tangga hospital 1 tingkat (time tu lif rosak, aku tak sabar dah nak tengok baby :)) selepas 15jam bersalin!!! 

kalu anak pertama dulu, siap pitam lagi dalam bilik air masa nak mandi wiladah.  masa tu, nasib baik en.asben ada menemani.. kalu tak, tak tahu laa..  anak kedua pun, macam tu gak.. untuk anak ketiga ni, barulah aku boleh mandi sendiri tanpa bantuan suami (sebenarnya, en.asben tengah sedap tido kat umah.  dia pun dah kepenatan.. nanti aku cite kisah sebenarnya)..

aku bersalin pada pukul 6.15pm pada 3.1.2013 di Hospital Az-Zahrah, baby gurl seberat 3.75kg (secara normal tau).. dalam 7.30pm misi dah tolak masuk wad, time tu aku tak sabar nak tengok cite drama TV3.. hehehhee... sebab lepas bersalin tadi, doktor dah bagi ubat kecut rahim, so aku makan b-complex & vitalea kul 9pm.. so, berbaloi la makan vitamin shaklee ni.. Vitamin yang sama aku makan semasa mengandung, dalam pantang dan sehinggalah sekarang.  Diantara produk yang aku guna dari dulu adalah :
- ESP
- B-complex
- Vitalea
- Vitamin C

Sebenarnya,ade lagi produk-produk lain yang aku guna... saja nak try.. bila dah makan, baru senang nak promote ke orang kan.. tapi serius, ESP is the best la... bukan sahaja bagi tenaga, yang penting kasik susu badan banyak n pekat.. memang berbaloi la.. 

0 ulasan:

Catat Ulasan